IVRP.pl Strona Główna IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Podlece z Naszego Dziennika - kwestia klap (36 vs 45)
Autor Wiadomość
MS 
Banita


Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2003
Posty: 9501
Skąd: z przeszłości
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 12:27   Podlece z Naszego Dziennika - kwestia klap (36 vs 45)

Nasz Dziennik napisał/a:
Wojskowy protokół wytyka załodze Tu-154M, że nie zastosowała podczas podejścia na Siewiernyj wychylenia klap pod kątem 45 stopni i użyła w sposób nieprawidłowy klap 36 stopni. W innym miejscu tego samego dokumentu czytamy jednak, że samolot we wszystkich fazach lotu posiadał konfigurację zgodną z Instrukcją Użytkowania w Locie. Z zarzutem komisji nie zgadzają się piloci, z którymi rozmawiał "Nasz Dziennik". Wskazują, że zastosowany przez załogę kąt wychylenia klap był wręcz zalecany w trudnych warunkach atmosferycznych. Ułatwiał wykonanie odejścia na drugi krąg, manewru, na który lotnicy wyraźnie się przygotowywali.
(..)
Dlaczego przyjęta przez załogę konfiguracja klap została wytknięta przez komisję w głównym protokole? Jak wyjaśnił nam dr Maciej Lasek, zastępca przewodniczącego Podkomisji Lotniczej KBWLLP, różnice w ocenach zawartych w protokole i załącznikach wynikają z obszaru, jaki eksperci brali pod uwagę. W tym przypadku - z punktu widzenia czysto technicznego - lądowanie samolotem Tu-154M jest możliwe przy obu nastawach klap. Dlatego też podkomisja opracowująca ten problem uznała, że samolot był poprawnie skonfigurowany. Jednak na dalszym etapie prac - już komisji - podczas analizy konfiguracji samolotu pod kątem przygotowania do lądowania 10 kwietnia 2010 r. na lotnisku Siewiernyj, uznano iż załoga powinna wychylić klapy do kąta 45 stopni.
(..)

- Komisja nastawiła się, że załoga chciała lądować w Smoleńsku. Ale ustawienie klap tylko potwierdza to, co piloci mówili w czasie lotu: że nie byli pewni tego, że wylądują. Klapy 36 stopni dają większą gwarancję odejścia na drugie zajście. Są mniejsze opory i samolot płynniej przechodzi na wznoszenie. Jeżeli nie ma pewności co do lądowania, nie wypuszcza się klap na pełne. Założenie komisji, że załoga chciała lądować, jest więc w tym przypadku błędne. Nie chcieli. Byli przygotowani na odejście. Gdyby mieli kontakt z ziemią, byliby na wystarczającej wysokości i w odpowiedniej odległości, powiedzieliby "klapy pełne". To jest kilka sekund - ocenia pilot.(..)
Całość
To nie ludzie to wilki :D
Pozwolę sobie napisać, iż ta sprawa idealnie pokazuje mechanizm manipulacji, tz. komisja/fachowcy/dziennikarze publikują jakieś informacje, które są tak ogólnie prawdzie do akcji włączają się trole internetowe beczące 'piloci błąd, piloci błąd', następnie po pewnym czasie okazuje się, że ogólna prawda jest akurat w tym przypadku trzecim stopniem góralskiej prawdy, z tym że to już często 'nikogo nie interesuje'.
 
 
Ela 
członek władz krajowych


Pomogła: 9 razy
Wiek: 107
Dołączyła: 24 Maj 2010
Posty: 5775
Skąd: Dziki Zachód
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 12:30   

MS napisał/a:
Pozwolę sobie napisać, iż ta sprawa idealnie pokazuje mechanizm manipulacji, tz. komisja/fachowcy/dziennikarze publikują jakieś informacje, które są tak ogólnie prawdzie do akcji włączają się trole internetowe beczące 'piloci błąd, piloci błąd', następnie po pewnym czasie okazuje się, że ogólna prawda jest akurat w tym przypadku trzecim stopniem góralskiej prawdy, z tym że to już często 'nikogo nie interesuje'.

Liczy się narracja, a nie jakaś tam prawda.
_________________
I nie jest zapewne przypadkiem, że autorzy radosnych ód kręcili się zawsze na dworach tyranów. /Zbigniew Herbert/
 
 
Nurni 
skarbnik zarządu organizacji powiatowej

Pomógł: 2 razy
Dołączył: 31 Lip 2011
Posty: 1271
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 12:54   

Nieźle.....
 
 
PMK 
przewodniczący koła

Dołączył: 22 Sie 2011
Posty: 636
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 15:26   

Nurni napisał/a:
Nieźle.....


Czyli konfiguracja klap wskazuje na gotowość odejścia, co nie przeszkadzało komisji Millera, jak i całej rzeszy agentów wpływu produkujących sie w polskojezycznych mediach twierdzić, że 'piloci próbowali lądować'.
 
 
kazio
baron wojewódzki

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 01 Sie 2011
Posty: 4456
Wysłany: Czw 15 Wrz, 2011 16:12   

PMK napisał/a:
Nurni napisał/a:
Nieźle.....


Czyli konfiguracja klap wskazuje na gotowość odejścia, co nie przeszkadzało komisji Millera, jak i całej rzeszy agentów wpływu produkujących sie w polskojezycznych mediach twierdzić, że 'piloci próbowali lądować'.
cieszmy się, że nie podtrzymują tezy, że aż cztery razy próbował.
 
 
Konserwa 
baron wojewódzki


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 4469
Skąd: z Ciemnogrodu
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2011 09:37   

kazio napisał/a:
cieszmy się, że nie podtrzymują tezy, że aż cztery razy próbował.

w niektórych kręgach "onetowo-lemingowych" nadal jest to podtrzymywane :neutral:
_________________
KAtYŃ 1940-2010 ku ICH pamięci..."
"Pojechali oddać hołd Ofiarom, a złożyli Ofiarę w hołdzie..."
 
 
MS 
Banita


Wiek: 46
Dołączył: 07 Mar 2003
Posty: 9501
Skąd: z przeszłości
Wysłany: Pon 19 Wrz, 2011 17:47   

i kolejna 'podłość' ze strony 'Naszego Dziennika' :
Nasz Dziennik napisał/a:
Podczas lipcowej prezentacji raportu Jerzego Millera z ust ppłk. Roberta Benedicta usłyszeliśmy, że samolot Tu-154M nad lotniskiem, na którym nie ma systemu ILS, nie mógł odejść w automacie. W samym raporcie wskazano jednak na sposób wykonania takiego manewru. Teraz w protokole wojskowym, w załączniku nr 4.10 znalazł się drobiazgowy opis użycia tej funkcji.
(..)
Całość
Plus dość dokładny opis kulisów sporu o eksperyment oraz snop światła na działanie specpułku.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 14