IVRP.pl Strona Główna IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Co zrobić z jabłek?
Autor Wiadomość
romeck 
członek zarządu organizacji powiatowej


Pomógł: 3 razy
Wiek: 46
Dołączył: 03 Paź 2011
Posty: 1112
Skąd: Piekary Śląskie
Wysłany: Pon 27 Sie, 2012 17:44   

No to teraz jak nic -
otworzyć e-sklepik "daryjabloni.pl" i wysyłać DHLem za pobraniem....
:)
 
 
gacek
Beczkowóz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2002
Posty: 1100
Wysłany: Wto 02 Paź, 2012 20:54   

O, nie dojrzałem wcześniej wątasa. Ale przy podobnym do uhr problemie nie straciłem głowy (ani energii na robienie konfitur) - i cydr obiecująco pracuje w balonie :lol:
_________________
Nic o tym nie wiem i nic o tym nie chcę wiedzieć, wystarczy że wiem co mam na ten temat myśleć.
 
 
Szmulka 
przewodniczący zarządu o. p.

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 30 Lip 2011
Posty: 2031
Wysłany: Wto 02 Paź, 2012 21:00   

Jabłka dobre są jako baza do konfitury borówkowej.
_________________
"... jesteśmy brzydcy i pełni wad, ale mamy jedną zaletę: ciężko nas zaje..ć. Nie tacy jak dziś już tego próbowali i im się nie udało." RAZ
 
 
uhr 
przewodniczący zarządu o. p.


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 19 Lis 2007
Posty: 1940
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012 12:45   

@gacek Cydr to u mnie juz rozlany do butelek i niespiesznie wypijany

W zasadzie to nie cydr a wino jabłkowe ok 9-10 %

@Szmulka A mozna prosić o przepis na konfiturę? Moze przyda sie w przyszłym roku.
 
 
los 
Banita


Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Mar 2003
Posty: 16893
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012 20:49   

a jak w smaku?
_________________
myśli nowoczesnego indyka
 
 
uhr 
przewodniczący zarządu o. p.


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 19 Lis 2007
Posty: 1940
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012 22:10   

Smakuje całkiem OK, jak półwytrawne wino. Do soku dodalismy drożdzy Tokay, no i cukier.
 
 
Szmulka 
przewodniczący zarządu o. p.

Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 30 Lip 2011
Posty: 2031
Wysłany: Śro 03 Paź, 2012 22:31   

uhr napisał/a:
@Szmulka A mozna prosić o przepis na konfiturę? Moze przyda sie w przyszłym roku.


Zapytam Mamę, sama nie mam bladego pojęcia. Ale wiem, że konfitura z czystych borówek jest gorzkawa, dobra do mięsa - do kaczki, do indyka itd., a taka do chleba na śniadanie lepsza jest borówka na jabłkach.
_________________
"... jesteśmy brzydcy i pełni wad, ale mamy jedną zaletę: ciężko nas zaje..ć. Nie tacy jak dziś już tego próbowali i im się nie udało." RAZ
 
 
Mania 
Banita


Pomogła: 8 razy
Dołączyła: 26 Gru 2009
Posty: 4951
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012 11:51   

@uhr; w tym roku robiłam z kuzynką borówki. No więc najpierw dusisz borówki z cukrem, a jak są już uduszone - dodajesz cząstki jabłek i gruszek i doduszasz króciutko, tak, żeby jabłka i gruszki nie rozpadły się za bardzo, bo w słoikach i tak zmiękną. W trakcie duszenia wrzucam do garnka 4-5 goździków (na 2 kg. borówek). I wsio.
No i nie pasteryzuję; wrzucam do wyparzonych słoiczków gorącą konfiturę i zostawiam do ostygnięcia do góry dnem.
_________________
Nie wierz w cuda, polegaj na nich!
 
 
gacek
Beczkowóz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2002
Posty: 1100
Wysłany: Czw 04 Paź, 2012 18:44   

uhr napisał/a:
Smakuje całkiem OK, jak półwytrawne wino. Do soku dodalismy drożdzy Tokay, no i cukier.
Ja wpuściłem Saccharomyces cervisiae i troszkę (dosłownie) syropu cukrowego na rozbujanie fermętu. Ale ciekaw jestem co wyjdzie - bo się mi zepsuła sokowirówka i używałem wyciskarki, która daje sok sporo gęstszy.
_________________
Nic o tym nie wiem i nic o tym nie chcę wiedzieć, wystarczy że wiem co mam na ten temat myśleć.
 
 
chory.but 
członek władz wojewódzkich
buszrędżer


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Maj 2009
Posty: 2969
Skąd: nie stąt, zupelnie
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012 17:29   

bepsztyczek?
_________________
beszczelna ałtożonolekrama: http://www.pafnuc.pl
 
 
gacek
Beczkowóz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2002
Posty: 1100
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012 19:45   

uhr napisał/a:
Cydr to u mnie juz rozlany do butelek
O, to jeszcze skorzystam z okazji i zapytam - do jakich butelek? Bo planuję ciemne flaszki z korkiem ceramicznym i przy rozlewaniu maleńką ilość cukru trzcinowego do łagodnej fermentacji wewnątrz butelek - ale ludzkość netowa zna i inne rozwiązania - a na zdjątku szyjki nie widać ...
_________________
Nic o tym nie wiem i nic o tym nie chcę wiedzieć, wystarczy że wiem co mam na ten temat myśleć.
 
 
uhr 
przewodniczący zarządu o. p.


Pomogła: 3 razy
Dołączyła: 19 Lis 2007
Posty: 1940
Wysłany: Pią 05 Paź, 2012 21:01   

gacek napisał/a:
do jakich butelek?

Wstyd sie przyznać, ale zadnych przemyslanych wyborów co do butelek nie robiłam. Jak zwykle nagle sie okazało, że trzeba zlać z balonu i rozpoczęły sie nerwowe poszukiwania odpowiedniego szkła. Tak więc jest to zbieranina butelek po winie zakręcanych nakrętką. Zeby jakoś toto ujednolicic zrobiłam w Corelu etykietki.
W sumie nie wiem czym powinno sie zamykać butelki z cydrem, bo jest to ponoć materiał wybuchowy.
 
 
gacek
Beczkowóz


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 21 Gru 2002
Posty: 1100
Wysłany: Czw 18 Paź, 2012 19:46   

Przeprowadziłem pierwsze próby mojego sajderka. Blg około 1, a więc zbliża się pora rozlewania do flaszek. Przy okazji pomiarów dokonałem także oceny organoleptycznej - i stwierdzając troszkę zbyt dosadnie wyrażoną wytrawność roztworu dokonałem dosłodzenia sacharynowym słodzikiem do kawy z Lidla (w reakcji na cenę ksylitolu wąż w mojej kieszeni wykonał ostrzegawcze syknięcie, poza tym u mnie na wsi i tak nie ma gdzie tego specyjału nabyć - a zanim by przyszedł kupiony w sieci ... :lol: )
Jedyna co mnie martwi, to wciąż utrzymujący się lekki posmak drożdży - no i mała klarowność płynu. :???: Do soboty-niedzieli ma czas na sklarowanie, potem tak czy tak idzie do butelek.
_________________
Nic o tym nie wiem i nic o tym nie chcę wiedzieć, wystarczy że wiem co mam na ten temat myśleć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,47 sekundy. Zapytań do SQL: 14