IVRP.pl Strona Główna IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
System pozycjonowania inercyjnego TALIN oferowany WP
Autor Wiadomość
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4261
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Śro 13 Wrz, 2017 13:21   System pozycjonowania inercyjnego TALIN oferowany WP

Jak podaje portal Defence24.pl podczas tegorocznych MSPO pojawił się interesujący projekt który pozwala uniezależnić się , albo tylko ograniczyć uzależnienie, od korzystania z systemu GPS w pozycjonowaniu i sterowaniu rozmaitych platform i systemów wykorzystywanych przez wojsko. Prezentuje ten materiał także w kontekście dyskutowanego przez nas tutaj pomysłu oraz potencjalnych możliwości sterowania amunicją precyzyjną dla polskich jednostek artylerii lufowej.

Cytat:

Firma Honeywell prezentuje w czasie Międzynarodowego Salonu Przemysłu Obronnego rodzinę systemów nawigacji inercyjnej TALIN, które zapewniają pozycjonowanie różnego rodzaju platform wojskowych bez konieczności ciągłego korzystania z systemu GPS.

TALIN (Tactical Advanced Land Inertial Navigator) to taktyczny system nawigacji inercyjnej oparty na opracowanych przez firmę Honeywell żyroskopach laserowych (z rezonatorem pierścieniowym) i przyspieszeniomierzach. Jego zadaniem jest precyzyjne i ciągłe dostarczanie informacje o pozycji i prędkości dla załogi taktycznych pojazdów wojskowych, takich jak czołgi, bojowe wozy piechoty i transportery opancerzone - także w przypadku zakłócenia sygnału nawigacji satelitarnej lub zniszczenia satelitów GPS. System nawigacji inercyjnej realizuje takie zadanie na podstawie analizy ruchu (prędkości i kierunku jazdy) oraz wysokości nad poziomem morza.

[...]
TALIN to rozwiązanie sprawdzone w działaniu, ponieważ do dzisiaj wprowadzono ponad 15 000 takich urządzeń na ponad 60 typach cywilnych i wojskowych platform lądowych w 20 państwach. Część z takich systemów brała dodatkowo udział w faktycznych operacjach bojowych.

Jest to również rozwiązanie znane w Polsce. Zostało ono bowiem zastosowane no polskich kołowych transporterach opancerzonych KTO Rosomak (które były wykorzystywane m.in. w Afganistanie) i samobieżnych wyrzutniach rakietowych Langusta. Mają być one również montowane na samobieżnych moździerzach RAK i wyrzutniach Homar.

Dodatkowo Wojskowe Zakłady Elektroniczne S.A. z Zielonki otrzymały know-how i prawa do produkcji elementów systemu TALIN (wersji 3000, 4000 i 6000) w ramach umowy offsetowej (w zakresie technologii produkcji systemu nawigacji inercyjnej do kołowych transporterów opancerzonych), zawartej w 2011 r. pomiędzy firmą Honeywell Regelsysteme GmbH a polskim Ministerstwem Gospodarki. Wartość offsetowa wszystkich zawartych w tej umowie zobowiązań wynosiła 49,5 mln euro.

Podkreśla się, że wybór systemu TALIN dla polskiej armii wynikał z:

Pozytywnej oceny technologii i łatwości obsługi
istniejącego w regionie systemu wsparcia technicznego;
zamienności dzięki takim samym interfejsom użytkownika i przyłączom elektrycznym we wszystkich wersjach Honeywell TALIN;
wspólnego interfejsu elektrycznego ułatwiającego i zmniejszającego koszty podłączania systemu Honeywell TALIN do innych typów pojazdów używanych przez polskie siły zbrojne;
wysokiego poziomu niezawodności podczas działań bojowych;
nieskomplikowanej obsługi technicznej, co przekłada się na zminimalizowanie kosztów zakupu części zamiennych i wsparcia logistycznego.

Firma Honeywell Regelsysteme GmbH wykonała wszystkie zobowiązania offsetowe wobec Polski w terminie. Potwierdziła to Najwyższa Izba Kontroli podczas sprawdzania sposobu realizowania umowy na KTO Rosomak w 2012 r.

Wersje systemu TALIN

Zestawy TALIN są reklamowane jako rozwiązanie do operacji w środowisku, gdzie działanie systemu GPS może być zakłócone lub przerwane. System nawigacji inercyjnej proponowany przez firmę Honeywell daje w tym przypadku możliwość prowadzenia nawigacji, producent podkreśla, że proces ten odbywa się z dużą dokładnością.

Proponowanych jest kilka wersji urządzeń TALIN, które różnią się wielkością, dokładnością i przeznaczeniem. Są one montowane przede wszystkim na czołgach i pojazdach wojskowych (w tym również lekkich pojazdach taktycznych) oraz w mobilnych systemach artyleryjskich.

TALIN-y są dostępne w pięciu wersjach (TALIN 500, TALIN 2000, TALIN 3000, TALIN 4000, TALIN 5000 i TALIN 6000), które różnią się m.in. dokładnością określania pozycji lub maksymalnym czasem wyrównywania dynamicznego i statycznego. Są wśród nich rozwiązania tanie, dla zwykłego użytkownika, jak też droższe, ale stosowane w tzw. systemach krytycznych. Przykładowo TALIN 500 i TALIN 2000 to systemy tańsze – stosowane na lekkich pojazdach taktycznych.

W skład każdego takiego systemu nawigacji inercyjnej wchodzą: główny blok systemu nawigacji INU, pulpit sterowania DCDU, czujnik ruchu VMS, antena GPS oraz okablowanie.
[...]

źródło/czytaj więcej: http://www.defence24.pl/6...-polskiej-armii
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 13