IVRP.pl Strona Główna IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Black^Widow
Śro 07 Wrz, 2016 14:47
Wielki finał - rakiety plot i śmigłowce
Autor Wiadomość
T.
Beczkowóz


Dołączył: 11 Mar 2003
Posty: 2144
Wysłany: Pon 04 Maj, 2015 20:52   

Zgred: a propos artykułu na Rebelce (pogubiłem loginy i nie mogę tam odpowiedzieć) — ten dopisek o Mistralach jest współautorstwa redakcyjnego (konkretnie ostatnie zdanie), podtrzymuję opinię, że teraz i po finalizacji umowy będzie można się od Francuzów domagać jakichś względów, niemniej jednak aż tak, żeby wiązać te dwie sprawy się nie rozpędzałem.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-nY9j8Rxcrg
 
 
delwin
członek zarządu organizacji powiatowej

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1016
Wysłany: Wto 05 Maj, 2015 11:08   

Mistrale w praktyce nie mają dla nas znaczenia. Znacznie gorsze są termowizory do czołgów...
 
 
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4512
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Pią 08 Maj, 2015 08:07   

wracając do tematu : ciekaw jestem niezmiernie owego przspieszenia przetargu na śmigłowce bojowe o którym się mówi ostatnio. Oczywiście w kontekście wyników - Vipery czy cuś inszego ?
NB ostatnio USMC zakupiło kolejną partię właśnie Viperów
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Pią 19 Cze, 2015 11:12   

No to mamy pozew PZL Świdnik przeciwko MON.
Domagają się "zamknięcie postępowania przetargowego bez wyboru oferty".
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015 18:26   

W kontekście info, iż Francuzi zamierzają, po doświadczeniach w Mali, w przyspieszonym tempie zastąpić Caracale swoich sił specjalnych śmigłowcami NH90
http://www.defence24.pl/2...uskim-specpulku
ciekawe1 są plotki, iż MON tak na prawdę chciał NH90 ale Airbus i Agusta-Westland nie chciały przedstawić wspólnej oferty.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Śro 24 Cze, 2015 18:38   

Odnotuje tylko że nowy radar Patriotów ma jednak mieć możliwość naprowadzania PAC-2 GEM we wszystkich kierunkach.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4512
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Pią 26 Cze, 2015 00:24   

Podczas gdy na razie Caracalle w siłach zbr. franc. pełnią cały czas funkcję podstawowych smigłowców do transportu wszelakiego rodzaju sprzetu i żołnierzy we wszystkich strefach działania sił francuskich... To podają również źródła francuskie. gdzieś ,bodajże na stronach nowozelandzkich czytałem że skarżą się na ichnie NH90 że ponoć "our NH90 cannot operate at sea..."

Tak tylko dla odnotowania - dodaję. W tym momencie.
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Pon 17 Sie, 2015 17:16   

T. napisał/a:
Słuchajcie, jak to było w końcu z AW101 i S-92? One faktycznie nie spełniały którychś z wymagań przetargowych (których konkretnie, jeżeli nie chodzi o część niejawną?), czy niezaoferowanie ich wynikało z polityki producentów?

No i mamy oficjalne potwierdzenia w rzeczonej kwestii.
Inspektorat Uzbrojenia ujawnił że w warunkach przetargu została wpisana maksymalna masa startowa dla wersji morskiej - 11 ton.
Ergo - nic większego niż Caracal i NH-90 nie mogło być zaoferowane. Ani AW101 ani S-92 nie wchodziły w grę.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
delwin
członek zarządu organizacji powiatowej

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1016
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015 13:40   

Nu, ale śmigłowiec można wysmażyć też w nieco lżejszej wersji jak trzeba... Maksymalna masa startowa podlega zmianom (w pewnym zakresie oczywiście - pusty przecież śmigłowiec nie lata). Wiki:
Cytat:

Among many airliners, the same model of aircraft can have more than one MTOW. An airline can choose to have an identical airliner certified for a reduced weight, often for a reduced cost with an option to later increase the MTOW for a fee and certification change cost. Some airlines which do not require a high MTOW choose to have a lower MTOW for that particular aircraft to reduce costs (Landing and air traffic control fees being MTOW base
d).
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Wto 18 Sie, 2015 17:32   

Mało realne, ryzykowne technicznie i kompletnie absurdalne biznesowo - otrzymał byś śmigłowiec w rozmiarach i cenie średniej maszyny, a o możliwościach małej.
Czysty bezsens.

Warunki przetargu de facto wykluczały AW-149, S-70, AW-101 i S-92.
Zostawały Caracal i NH-90. logiczne więc że Airbus nie chciał wspólnie z Agustą wystawić NH-90 skoro w ciemno wygrywał z Caracalem.
Konsekwentnie więc zwycięstwo maszyny innej niż Caracal w przetargu o takich warunkach, nie było możliwe, i było to dla znających specyfikację jasne od samego początku.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
delwin
członek zarządu organizacji powiatowej

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1016
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015 15:30   

Się nie znam na maszynach za bardzo tego rodzaju, ale maksymalna masa startowa to jest dość łatwa do zmniejszenia (brać mniej towaru i tyle). Wszystko zależy ile ważyłby ekwipunek wersji morskiej wraz zapasem paliwa dla wymaganego zasięgu/promienia operowania. Jeśli ten ładunek + masa pustej maszyny + piloci/obsługa się "zmieszczą" w 11 tonach to nie ma problemu. Dowcip jedynie w tym, że Caracal "pusty" ma ponad 1,5 tony mniej niż S-92 - inna rzecz, że przypadkiem jest to tylko ok. 200 kg więcej niż S-70: zatem jakby na to spojrzeć z bliska...

Inna rzecz, że kwestia tych 11 ton nie była istota problemu dla SAC...

http://www.nfow.pl/viewtopic.php?p=758268#758268
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Śro 19 Sie, 2015 21:09   

delwin napisał/a:
Się nie znam na maszynach za bardzo tego rodzaju, ale maksymalna masa startowa to jest dość łatwa do zmniejszenia (brać mniej towaru i tyle).

Czyli mniej paliwa, mniej boi hydroakustycznych, mniej wyposażenia i mniej uzbrojenia - a koszty zakupu i eksploatacji takie jak by ich brał więcej - to czysty absurd.
Zresztą zasadą jest że zmniejszenie masy maszyny jest o wiele trudniejsze niż jej zwiększenie. IMHO to było by w ogóle nierealne, także z konstrukcyjnego punktu wiedzenia.

Reguła, jedna konstrukcja dla wielu aplikacji (plus wspomniany limit), załatwiły ten przetarg.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
delwin
członek zarządu organizacji powiatowej

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1016
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015 10:04   

Cytat:
Czyli mniej paliwa, mniej boi hydroakustycznych, mniej wyposażenia i mniej uzbrojenia - a koszty zakupu i eksploatacji takie jak by ich brał więcej - to czysty absurd.


Są pewne wymogi jakie maszyna ma spełniać - tyle sprzętu, tyle boi itp. jeśli spełniłaby z masie 11 ton - nie ma problemu. Warto abyś przedstawił dowód, że nie spełniłaby...

Cytat:

Zresztą zasadą jest że zmniejszenie masy maszyny jest o wiele trudniejsze niż jej zwiększenie. IMHO to było by w ogóle nierealne, także z konstrukcyjnego punktu wiedzenia.


Równie trudne jest zmniejszanie masy ale pustej maszyny (bo naruszasz konstrukcję) - ale to nie to samo o czym rozmawiamy...

Zresztą -jakoś nie słyszałem aby SAC skarżył się właśnie na to...
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Czw 20 Sie, 2015 13:44   

Nie brnij - to JEST bez sensu.

Masa maksymalna Merlina to 15.600 kg, standardowy zapas paliwa to 4.108 kg czyli po usunięciu całego paliwa i wywaleniu jednej torpedy MU90 IMPACT Merlin nadal waży za dużo.
To co teraz ? Wywalamy drugą torpedę, czy członków załogi ?
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015 20:49   

Potwierdza się kwota zakupu 50 Caracali w wysokości 13,3 miliarda zł.
To oznacza cenę 266 mln zł za sztukę (ok 70 mln dolców), czyli za jednego Caracala moglibyśmy dostać ponad 2,5 UH-60M Black Hawka ze słowackiego przetargu.
http://www.ivrp.pl/viewtopic.php?p=347208#347208

Oczywiście, u nas jest sporo droższych wersji specjalistycznych, są pewne koszty dodatkowe ale mimo to cena nieco zatyka - to jest już poziom cenowy Merlina, maszyny o klasę większej i lepszej.
Jakoś trudno mi uwierzyć, że za AW-149 czy za S-70 Włosi i Jankesi krzyknęli podobne ceny.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4512
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015 21:05   

Zgred napisał/a:
czyli za jednego Caracala moglibyśmy dostać ponad 2,5 UH-60M Black Hawka ze słowackiego przetargu.
...z którymi nie byłoby za bardzo co zrobić potem. A szczególnie nie , w zakładanej przecież wersji SAR (chyba że zaczęlibyśmy masowo rekrutować krasnoludki jako ratowników i latać tylko przy w miarę dobrej pogodzie :) ) Słowacja, jak wiadomo, ma mocno rozwiniętą granicę morską...

Zgred napisał/a:
ale mimo to cena nieco zatyka - to jest już poziom cenowy Merlina, maszyny o klasę większej i lepszej.
Jakoś trudno mi uwierzyć, że za AW-149 czy za S-70 Włosi i Jankesi krzyknęli podobne ceny.
cenowo to faktycznie zdecydowany "ukłon w stronę Airbusa" :P że inaczej nie nazwę tego ... osiągnięcia. Ale pewnie szczegółów tych kontr-ofert nie poznamy. Natomiast mnie najbardziej interesowałoby wiedza czy da się teraz już renegocjować warunki kontraktu o tyle, żeby uwzględnić w nich większy udział naszego rodzimego przemysłu lotniczego podczas produkcji rzeczonych Caracali....
Bo summa summarum o to w tym wszystkim idzie. Prezydent Duda też nie dawno stwierdził że ma świadomość iż na wyprodukowanie w całości rodzimego śmigłowca odpowiadającego potrzebom naszej armii - nas na razie nie stać technologicznie, ale też i powinniśmy uczyć się od lepszych i ściągać do siebie wiedzę i technologię rozwijając przemysł przy współprodukcji obcych konstrukcji.
Pytanie tylko czy to jest wykonalne - jeszcze w ramach tego przetargu ..?
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015 22:03   

Wysokość kabiny
Caracal - 145 cm
AW149 - 140 cm
S-70 - 137 cm

Różnica Caracal/S-70 całe 8 cm.
Czyli koszt jednego centymetra wysokości kabiny wynosi ponad 20 mln zł ;)
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4512
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015 22:08   

Zgred napisał/a:
Wysokość kabiny
Caracal - 145 cm
S-70 - 137 cm

Różnica - całe 8 cm.
Czyli koszt jednego centymetra wysokości kabiny wynosi ponad 20 mln zł ;)


Jakoś nie do końca wierzę w te 145 cm w przypadku Caracalla- może dlatego że byłem i widziałem . Wygląda na nieco więcej - chyba że liczone było w drzwiach - to może.Że Blackhawk to maleństwo - to również sprawdziłem , organoleptycznie :)
(co nie znaczy że go nie lubię - to moja ulubiona maszyna, ale świadom jestem jej ograniczeń)

Poza tym dochodzi problem z tzw. dzielnością morską ,co , w przypadku zwłaszcza śmigłoców SAR ma istotne znaczenie. Oraz - do kompletu oczywiście udźwig - znów większy i to trochę.
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2015 22:17   

Caracal

http://www.skyscrapercity...519638&page=563
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
delwin
członek zarządu organizacji powiatowej

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1016
Wysłany: Pon 07 Wrz, 2015 15:58   

Zgred napisał/a:
Nie brnij - to JEST bez sensu.

Masa maksymalna Merlina to 15.600 kg, standardowy zapas paliwa to 4.108 kg czyli po usunięciu całego paliwa i wywaleniu jednej torpedy MU90 IMPACT Merlin nadal waży za dużo.
To co teraz ? Wywalamy drugą torpedę, czy członków załogi ?


Toć Merlin u nas nie startował...
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Pią 02 Paź, 2015 09:19   

Odnotuję tylko że wg. min. Mroczka nawet 40% ceny Caracala to "pakiet logistyczny i szkoleniowy".
Cena samego śmigłowca wynosiła by wtedy prawie 45 milionów dolarów.
Tyle tylko że przywoływani przeze mnie wcześniej Słowacy w cenie Black Hawków także zawarli pakiet szkoleniowy wsparcie eksploatacyjne.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
asimo2 
sympatyk

Wiek: 48
Dołączył: 12 Kwi 2006
Posty: 81
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: Śro 07 Paź, 2015 20:39   

Słowacy nie kupowali takich specjalistycznych (czytaj najdroższych jakie mogą w ogóle być) wersji jak my...
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Śro 07 Paź, 2015 21:38   

asimo2 napisał/a:
Słowacy nie kupowali takich specjalistycznych (czytaj najdroższych jakie mogą w ogóle być) wersji jak my...

Pozwolę sobie na autocytat
Cytat:
Oczywiście część maszyn z naszego przetargu musi być droższa z tytuły bogatszego wyposażenia (głównie wersji zop) ale też większa liczba obniża cenę.

http://www.ivrp.pl/viewtopic.php?p=347208#347208
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4512
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Wto 27 Paź, 2015 10:57   

interesujący material n/t testów Carracala
https://www.youtube.com/watch?v=YTYwj5GnUqE
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
delwin
członek zarządu organizacji powiatowej

Dołączył: 17 Lut 2007
Posty: 1016
Wysłany: Wto 10 Lis, 2015 16:14   

Cóż lobbysta Macierewicz załatwi kontrakty na śmigłowce Amerykanom i może Włochom sądząc z jego wypowiedzi. Prędzej oczywiście będzie skorupka z Mielca. Generalnie - będzie zabawnie...
 
 
T.
Beczkowóz


Dołączył: 11 Mar 2003
Posty: 2144
Wysłany: Wto 10 Lis, 2015 17:29   

Śmigłowce jakie by nie były, jakieś tam będą. Ważniejsze jest zasadniczo, czy Patriot będzie zgodny z założeniami przetargowymi, czy może nie będziemy robić kłopotu i weźmiemy, żeby było miło, PAC-3 z paprotką (pakowaną do doniczek w Polsce, żeby nie było).
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-nY9j8Rxcrg
 
 
dziad
sekretarz władz wojewódzkich


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 3735
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015 18:33   

Pytanie do fachowców. Co takiego jest w tych nowoczesnych śmigłowcach transportowych, że kosztują takie koszmarne pieniądze. 13 mld zł to kosmiczna kwota! Za te pieniądze połowa naszych szeregowców może mieć na stanie własny śmigłowiec SW-4. 4000 tyś sztuk lekkich śmigłowców i gigantyczny zastrzyk gotówki dla własnej myśli technologicznej. Można też kupić z 300-500 sztuk Mi-17. Nie pojmuję w czym ma być lepszy ten Caracal jako zwykły środek transportowy. Ja rozumiem 5 sztuk niewidzialnych, nie do zestrzelenia dla jednostki GROM, aby przelecieć nad liniami wojsk rosyjskich i wylądować w centru portu w Kaliningradzie. Rozumiem specjalistyczne śmigłowce do walki z OP wroga. Ale ciężarówka do wożenia na linię frontu za taką kasę?
Po prostu nie rozumiem. Strach coś takiego dotknąć bo się porysuje.
 
 
T.
Beczkowóz


Dołączył: 11 Mar 2003
Posty: 2144
Wysłany: Pią 13 Lis, 2015 23:07   

Będziesz serwisował te Mi-17? I dorabiał części? Super.

Przed zadaniem pytania warto byłoby zobaczyć chociaż, co kupujemy i czym różni się np. wersja do zwalczania okrętów podwodnych albo CSAR od zwykłej transportowej (której na 50 sztuk będzie tylko 16).
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-nY9j8Rxcrg
 
 
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 5476
Wysłany: Pią 20 Lis, 2015 12:08   

Tutaj stanowisko Świdnika.
http://dziennikzbrojny.pl...o-chce-zastapic
Oczywiście to jest element walki o kontrakt ale kilka ciekawych wiadomości się tam pojawia - m.in. potwierdzenie mojej tezy iż warunek 11 ton masy max dla wersji pop był i jest zaporowym w kontekście ew. zaoferowania Merlina czy S-92.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
 
Black^Widow 
Oberfeld-Hebel


Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4512
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Pon 23 Lis, 2015 18:29   

Dzisiejszy wywiad z Szeremietiewem w Republice - w kwestii przetargu:
Cytat:

Szeremietiew: Ja już w 2004 roku utzymywałem że musimy kupić w najbliższym czasie zestawy rakiet dla zrównoważenia Iskanderów którymi dysponuje nasz miłujący pokój sąsiad [...]
sądze że teraz kiedy rządzi PiS - MON nie ma stosunku emocjonalnego do tego przetargu, [...] ponieważ poprzedni rząd tak właściwie nie rozpoczął negocjacji offsetowych tak więc przetarg nie wszedł w fazę razlizacji [...] będzie można spokojnie przeanalizować szczegóły wszystkich ofert.

_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,09 sekundy. Zapytań do SQL: 14