|
IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże
|
Nie tylko Rudy, czyli pancerze znad Wisły. |
Autor |
Wiadomość |
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010 21:16 Nie tylko Rudy, czyli pancerze znad Wisły. |
|
|
Cytat: |
Jedyny, malezyjski pułk pancerny – 11. Kor Armor Diraja (KAD) – wyposażony w czołgi PT-91M Pendekar, osiągnął gotowość operacyjną.
Uroczystość miała miejsce 1 września w garnizonie Syed Sirajuddin w Gemas, gdzie stacjonuje pułk. W Malezji znajdują się już niemal wszystkie PT-91M. Przy pomocy ostatnich, które pozostały jeszcze w Polsce, finalizowany jest proces szkolenia załóg i mechaników.
Bumar miał dostarczyć 48 czołgów, 6 wozów zabezpieczenia technicznego WZT-4 i 5 pojazdów inżynierskich MID-M. Wartość kontraktu wynosi 370 mln USD. Polacy wygrali ogłoszony w 2002 przetarg, w którym startowali producenci z Ukrainy (T-84), Rosji (T-90S), Wielkiej Brytanii, Szwecji i Czech.
Dostawy powinny były zostać zrealizowane do 2008, jednak ze względu na kłopoty z napędem – silnikiem S1000 o mocy 1000 KM z PZL Wola i skrzynią biegów ESM350 niemieckiego Renka – oraz systemem kierowania ogniem Savan 15 francuskiego Sagema, realizacja umowy znacznie się opóźniła.
Gen. Datuk Zulkifeli, dowódca malezyjskich wojsk lądowych poinformował w czasie uroczystości, że pułk pancerny będzie uczestniczył wiosną 2011 w ćwiczeniach brygadowych. Zweryfikują one dotychczasowe przygotowania jednostki.
Jednocześnie potwierdził, że rozpatrywana jest możliwość transformowania 1. Brygady Piechoty, w brygadę pancerną, m.in. przez włączenie w jej skład 11. KAD. Nie przesądza to jednak o tym, że Malezja kupi kolejną partię czołgów, by przezbroić następny pułk. Możliwym jest poprzestanie na dotychczasowych zakupach. |
Źródło: http://www.altair.com.pl/start-5025
|
|
|
|
|
Hegemon Beczkowóz
Pomógł: 2 razy
Wiek: 40
Dołączył: 11 Lut 2006
Posty: 11972
Skąd: z głupia frant
|
Wysłany: Sob 18 Wrz, 2010 23:54 |
|
|
Pancernik by nam jaki sfinansowali, ech! |
_________________
Его Высокопревосходительство |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010 21:45 |
|
|
Cytat: |
Stanowisko Zarządu Bumar sp. z o.o. w sprawie kontraktu malezyjskiego
Poniedziałek 7 czerwca 2010
Odnosząc się do nieścisłych informacji na temat kontraktu malezyjskiego, które pojawiły się w mediach, Zarząd Bumar sp. z o.o. informuje:
11 kwietnia 2003 roku Bumar sp. z o.o. i Zakłady Mechaniczne Bumar-Łabędy S.A. podpisały kontrakt na dostawę 48 czołgów PT-91M oraz pojazdów wsparcia technicznego: wozów zabezpieczenia technicznego, mostów towarzyszących oraz pojazdów inżynieryjnych.
Każda produkcja, szczególnie sprzętu wysokospecjalistycznego o tak wysokim stopniu modernizacji na etapie przygotowania wzorca przedprodukcyjnego (tzw. Pojazdu Wzorcowego) wiąże się z możliwością wystąpienia usterek technicznych w poszczególnych stosowanych w jego wykonaniu systemach. Usterki i problemy techniczne wspominane w prasie dotyczą właśnie tego początkowego etapu realizacji kontraktu malezyjskiego, tj. roku 2006/2007 czyli okresu sprzed 3 lat.
Pod koniec 2006 roku, podczas testów Pojazdu Wzorcowego w Malezji wystąpiły problemy z systemem wykrywania skażeń oraz agregatem zapewniającym działanie instalacji czołgowych przy wyłączonym silniku, które wraz z wprowadzanymi przez odbiorcę malezyjskiego zmianami i modyfikacjami spowodowały przesunięcie terminu zatwierdzenia przygotowanego Pojazdu Wzorcowego. Po usunięciu usterek i wprowadzeniu wymaganych zmian, ostatecznie w marcu 2007 roku Pojazd Wzorcowy został przez odbiorcę zatwierdzony, po czym na jego podstawie została uruchomiona produkcja seryjna czołgów. Należy przy tym podkreślić, że wszystkie zmiany wprowadzane do specyfikacji -ze względu na zapisy kontraktu- musiały być zaakceptowane przez stronę malezyjską, czego strona polska skrupulatnie przestrzegała.
Wysyłka wszystkich czołgów PT-91M została zrealizowana w marcu 2009 roku natomiast towarzyszących im pojazdów technicznych wyprodukowanych w ramach kontraktu została zrealizowana i wysłana do Malezji w marcu tego roku. Obecnie pojazdy są w Malezji sukcesywnie testowane technicznie i przejmowane przez kontrahenta malezyjskiego.
W chwili obecnej nie istnieje ryzyko konieczności zapłaty ani przez Bumar sp. z o.o., ani przez ZM Bumar-Łabędy S.A. odszkodowania pieniężnego na rzecz Rządu Malezji. Zmiany w harmonogramie projektu spowodowane częściowo zmianami w harmonogramie prac wymaganymi przez Rząd Malezji mogą wiązać się z potencjalną- ustaloną w drodze rokowań- rzeczową rekompensatą, która- jeśli wystąpi- nie powinna stanowić znaczącego obciążenia wyniku na kontrakcie.
W celu jak najszybszego zakończenia kontraktu, we wrześniu 2009 roku Spółka Bumar zaciągnęła kredyt w wysokości 18 mln USD pod zastaw akcji spółki CNPEP Radwar, spółki należącej do holdingu Bumar. Pieniądze te zostały przeznaczone na wyprodukowanie i dostawę sprzętu towarzyszącego i pomocniczego.
Zarząd Spółki Bumar informuje, że w maju 2010 roku dokonał spłaty kredytu w kwocie, która pozwoliła na uwolnienie zastawu na akcjach CNPEP Radwar S.A. Spłata kredytu oznacza, że na akcjach Radwaru nie ciążą już żadne zobowiązania finansowe i aktualnie realizacja kontraktu malezyjskiego przebiega bez zakłóceń.
Czołgi PT-91M dostarczane do Malezji są głęboko zmodernizowaną wersją polskiego czołgu PT-91 „Twardy”. Czołgi te (Pt-91M) są obecnie jednymi z najbardziej zaawansowanych technicznie i technologicznie na skalę światową czołgami klasy średniej (masa do 50 T).
|
Źródło: http://www.bumar.com/aktualnosci/965
|
|
|
|
|
Zgred Szeregowy rezerwy
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 4882
|
Wysłany: Wto 21 Wrz, 2010 23:04 |
|
|
I tak dowiedzieliśmy się o istnieniu współcześnie czołgów klasy średniej :D |
_________________
Szeregowy rezerwy |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Śro 22 Wrz, 2010 19:37 |
|
|
W takim ujęciu nie dziwi nieodległe przecież określanie Andersa jako czołg… lekki |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Pią 04 Mar, 2011 21:46 |
|
|
Cytat: |
Interpelacja nr 19714
do ministra obrony narodowej
w sprawie unowocześnienia polskich sił pancernych
Szanowny Panie Ministrze! Stan faktyczny stanowiący kontekst złożonej interpelacji: Nasza armia ma na swoim wyposażeniu ok. 1000 czołgów. Niestety, ponad połowa z nich to przestarzałe poradzieckie T-72, z czego i tak znaczna część jest obecnie niesprawna. Jak alarmują media, tym czołgom za kilka lat skończą się terminy użytkowania, po których powinny one znaleźć się na złomie. W trochę lepszym stanie jest polska modernizacja wyżej wspomnianego czołgu, która nosi nazwę Twardy. Mamy ich 232, ale chociaż są znacznie lepsze od poprzedników, nie są pozbawione podstawowych wad T-72. Dlatego, jak twierdzi jeden z generałów, część z tych czołgów również jest w tej chwili niesprawna. Jak się okazuje, jedynymi w pełni wartościowymi czołgami naszej armii są przekazane nam w darze przez Niemców Leopardy 2, których mamy 128, ale niestety bez licencji na jakiekolwiek zmiany modernizacyjne.
Jak widać, nasze wojska pancerne, jako realna siła, za kilka lat mogą przestać istnieć. Co prawda ostatnio dużo się mówi o skonstruowanej w OBRUM w Gliwicach platformie pancernej Anders, która może spełniać rolę zarówno lekkiego czołgu, jak i transportera opancerzonego, ale prace nad nią mogą potrwać jeszcze kilka lat. W tym czasie będziemy zmuszeni oddać na złom połowę naszych czołgów, a pozostałe będą coraz starsze i mniej sprawne.
W tym zakresie zgłaszam interpelację poselską.
1. Czy ministerstwo przygotowało i będzie realizować plan modernizacyjny, który pozwoli na unowocześnienie naszych sił pancernych w najbliższych latach?
2. Jaki rodzaj czołgów, zdaniem ministerstwa, będzie w przyszłości dominował w polskiej armii?
3. Czy ministerstwo poważnie rozważa wyposażenie naszej armii w czołg typu Anders, pomimo że jest to czołg lekki i w związku z tym nie odpowiada wszystkim wymogom współczesnego pola walki?
Z poważaniem
Poseł Józef Rojek
Tarnów, dnia 6 grudnia 2010 r. |
Cytat: |
Odpowiedź podsekretarza stanu w Ministerstwie Obrony Narodowej - z upoważnienia ministra -
na interpelację nr 19714
w sprawie unowocześnienia polskich sił pancernych
Szanowny Panie Marszałku! Odpowiadając na interpelację pana posła Józefa Rojka w sprawie unowocześnienia polskich sił pancernych (SPS-023-19714/10), uprzejmie proszę o przyjęcie następujących wyjaśnień.
Wojska Lądowe eksploatują obecnie czołgi Leopard 2A4 oraz w różnych wersjach T-72 i PT-91. Mimo przeprowadzonej modernizacji, oba modele (T-72 i PT-91) zaliczane są do tej samej, pośredniej generacji czołgów i nie spełniają wymagań współczesnego pola walki.
Struktura wiekowa czołgów T-72 powoduje konieczność ich stopniowego wycofywania z eksploatacji. Proces ten powinien zakończyć się do 2021 r. Ponadto w kolejnych latach planuje się wycofać czołgi Leopard 2A4 i PT-91. W związku z tym potrzeba wprowadzenia nowego czołgu na wyposażenie Sił Zbrojnych Rzeczypospolitej Polskiej pojawi się w latach 2018-2020.
W ramach przeglądu potrzeb operacyjnych edycji 2008 opracowano wymagania operacyjne dla nowego czołgu pod kryptonimem Wilk, które określają parametry operacyjne i charakterystyki kluczowe dla nowego czołgu, m.in. w zakresie:
- parametrów taktyczno-technicznych;
- efektywności ognia;
- ochrony balistycznej;
- poziomu zabezpieczenia przed efektami eksplozji min i ochrony załogi przed skutkami detonacji improwizowanych ładunków wybuchowych;
- możliwości wykorzystania podwozia pod zabudowy specjalne (np. wozy zabezpieczenia technicznego).
W celu utrzymania na dotychczasowym poziomie potencjału bojowego wojsk pancernych, uruchomiono proces pozyskania uniwersalnej platformy gąsienicowej, która przeznaczona będzie pod zabudowę nowego czołgu. Podjęto prace, które umożliwią zdefiniowanie wymagań operacyjnych w ramach przeglądu potrzeb operacyjnych w 2011 r.
Zakłada się, że proces pozyskania uniwersalnej platformy gąsienicowej realizowany będzie przez krajowy przemysł zbrojeniowy, jako praca rozwojowa. Finansowanie tego zadania planuje się rozpocząć w 2013 r.
Odnosząc się do pytania pana posła Józefa Rojka na temat rodzaju czołgów dominującego w przyszłości w polskiej armii, pragnę wskazać, że perspektywa zróżnicowanego poziomu zaangażowania Sił Zbrojnych w operacje militarne ma fundamentalne znaczenie dla transformacji oraz osiągania przez Wojska Lądowe wymaganych zdolności operacyjnych. Ocenia się, że w procesie tym zastosowanie modułowej struktury organizacyjnej wojsk zwiększy możliwości realizacji zadań, a przez to doprowadzi do osiągnięcia przez nie wyższego poziomu samodzielności operacyjnej. Dodatkowo powinno ono zapewnić warunki do elastycznego tworzenia zgrupowań zadaniowych, stosownie do wymagań i ˝punktów ciężkości˝ danej misji. W związku z tym, w kolejnych dekadach, zakłada się pozyskiwanie sprzętu pancernego o znacznie większej sile ognia i mobilności. Główne kierunki rozwoju czołgów będą w związku z tym obejmować:
- doskonalenie uzbrojenia pokładowego, wdrożenie nowych konstrukcji armat;
- unifikację kalibru uzbrojenia armatniego, zwiększenie zasięgu ognia skutecznego na wprost oraz szybkostrzelność armat;
- stosowanie luf gładkich (jako standardu), mogących strzelać zarówno amunicją zwykłą, jak i pociskami kierowanymi;
- wdrożenie nowych materiałów pirotechnicznych zwiększających siłę rażenia;
- rozwój systemów kierowania ogniem, dalsze doskonalenie przyrządów obserwacji i naprowadzania na cel oraz urządzeń optoelektronicznych wykorzystujących technikę termo- i noktowizyjną, cyfrowe przeliczniki balistyczne skracające czas reakcji ogniowej;
- elektroniczne systemy kierowania walką (czołgi będą dysponować informacjami o swoim położeniu na cyfrowym polu walki, będą również korzystać z informacji o przeciwniku w ramach tzw. zintegrowanego zobrazowania operacyjnego);
- zmniejszenie liczebności załogi;
- obniżenie sylwetki współczesnych wozów bojowych, zmniejszając jednocześnie ich ˝wielkość czołową˝;
- upowszechnienie pancerzy modułowych, ułatwiających szybką naprawę uszkodzonego sprzętu, przy czym dominującą technologią pozostanie pancerz wielowarstwowy, odporny na pociski przeciwpancerne nowej generacji.
Pragnę poinformować, że oddziały i pododdziały wojsk pancernych charakteryzują się wysoką mobilnością oraz siłą uderzeniową. Generalnie są przeznaczone do użycia w konfliktach o wysokiej intensywności. Ze względu na uzbrojenie i wyposażenie, moduły bojowe wyposażone w czołgi oraz tworzone na ich bazie zgrupowania taktyczne przeznaczone będą głównie do prowadzenia działań obronnych na terytorium kraju.
Zaprezentowany w 2010 r. wóz wsparcia ogniowego Anders, ze względu na parametry taktyczno-techniczne, nie może być klasyfikowany jako czołg. Niemniej jednak powstanie wielozadaniowej platformy bojowej stwarza możliwości pozyskania, w niedalekiej przyszłości, zunifikowanego podwozia bazowego, umożliwiającego tworzenie na nim specjalistycznych odmian od czołgu do bojowego wozu piechoty, przez całą gamę wozów specjalistycznych (dowodzenia, rozpoznawczych, inżynieryjnych, artyleryjskich, przeciwlotniczych oraz zabezpieczenia logistycznego i medycznego).
Przedstawiając powyższe wyjaśnienia, pozostaję w przekonaniu, że uzna je Pan Marszałek za wystarczające.
Z wyrazami szacunku i poważania
Podsekretarz stanu
Marcin Idzik
Warszawa, dnia 21 stycznia 2011 r. |
Za NFOW oraz http://orka2.sejm.gov.pl/...07?OpenDocument
Bajka.
|
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Nie 20 Mar, 2011 15:59 |
|
|
Cytat: |
W Wojskowym Instytucie Techniki Pancernej i Samochodowej w Sulejówku opracowano technologię dodatkowych osłon pasywnych zwiększających bezpieczeństwo załóg pojazdów opancerzonych w przypadku trafienia pojazdu granatami kumulacyjnymi, wystrzeliwanymi z granatnika RPG-7. Testy prowadzone były z użyciem granatów PG-7M (o przebijalności stali RHA 300 - 330mm).
System ochrony składa się z:
- dodatkowych osłon zewnętrznych typu ekrany prętowe i/lub kaset typu NERA (Non Energetic Reactive Armour),
- pancerza kompozytowego,
- wykładziny wewnętrznej metalowo – laminatowej (spall-liner).
Materiały wykorzystane do produkcji osłon produkowane są w kraju. System ochrony składa się z warstw, dla których, w przypadku uszkodzenia, istnieje możliwość wymiany poszczególnych z nich. Można również stosować mniejszą ilości warstw, w zależności od przewidywanego zagrożenia (mniejsze kalibry granatów, o mniejszej przebijalności).
W ramach dofinansowanego przez Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego projektu rozwojowego nr 0019/T00/2008/06, zrealizowanego w konsorcjum z firmą AMZ Kutno, wykonano program badań eksperymentalnych z użyciem różnego typu rozwiązań konstrukcyjnych i materiałowych.
W przypadku ekranów prętowych prawdopodobieństwo ochrony wynika wyłącznie z procentowego udziału powierzchni otwartej w wykonanej osłonie pojazdu. Powierzchnia otwarta to powierzchnia, dla której lecący granat nie dotknie zapalnikiem elementów konstrukcji i istnieje duże prawdopodobieństwo zniszczenia granatu bez wytworzenia strumienia kumulacyjnego (rys. 1).
Przeprowadzono analizę teoretyczną osłon złożonych z prętów poziomych (bar armour, slat armour) lub siatek (m.in. typu Lasso). Rozwiązania konstrukcyjne analizowano ze względu na grubość i szerokość prętów oraz odległość między nimi, grubość drutu siatki oraz kształt pojedynczego oczka siatki. Analizę teoretyczną przeprowadzono dla zmian kątów uderzenia granatów w elewacji i azymucie.
Dla zwiększających się kątów w elewacji, do wartości kąta 300, opracowane rozwiązanie prętowe charakteryzuje się większą powierzchnią otwartą w porównaniu do ekranu siatkowego. Dla kątów w azymucie ekrany prętowe charakteryzują się większą powierzchnią otwartą dla całego zakresu kątów.
Najlżejsze testowane rozwiązanie charakteryzowało się gęstością powierzchniową ok. 15kg/m2. Jednak ze względów eksploatacyjnych oferowana konstrukcja posiada gęstość powierzchniową ok. 20kg/m2 i przy trafieniu prostopadłym granatu charakteryzuje się powierzchnią otwartą wynoszącą ok. 55-60%. Podanie dokładnych wartości parametrów zależne jest od konstrukcji pojazdu, a co za tym idzie ilości elementów mocujących.
(…)
Porównując gęstości powierzchniowe opracowanych konstrukcji uzyskano rozwiązania o dużej efektywności masowej w stosunku do stali RHA. Dla kaset typu NERA licząc gęstość powierzchniową osłony razem z pancerzem kompozytowym i spall-linerem można uzyskać ochronę o efektywności masowej ok. 4÷4,5. |
http://www.militaryrok.pl...asety-nera.html
|
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Śro 07 Wrz, 2011 21:42 |
|
|
Cokolwiek tajemnicza zapowiedź tegorocznego MSPO: PT-72U, czyli czołg do walki w mieście:
Cytat: |
Najbardziej widocznym elementem doposażonego czołgu są ażurowe ekrany chroniące wszystkie niepokryte pancerzem reaktywnym powierzchnie czołgu, takie jak boki i tył kadłuba oraz wieży. Ekrany umieszczone są w odległości 500 – 700 mm od pancerza zasadniczego, by umożliwić skuteczne rozproszenie strumienia kumulacyjnego. Pancerz opracowany został przez zakład Bumar-Łabędy przy współpracy z Katedrą Mechaniki i Informatyki Stosowanej Wojskowej Akademii Technicznej. Ten pozornie nieistotny i niezbyt zaawansowany technicznie element może być istotny dla przetrwania czołgu podczas walk w mieście. Sytuację zobrazować może zniszczenie jednego z Gruzińskich czołgów T-72 podczas szturmu na Cchinwali 8 sierpnia 2008. Pocisk kumulacyjny wystrzelony z ręcznego granatnika przeciwpancernego trafił w środkową część tylnego pancerza wieży, strumień kumulacyjny spenetrował stosunkowo cienki w tym miejscu pancerz i trafił na znajdujący się w podajniku 125-mm pocisk do armaty czołgu, co doprowadziło do jego eksplozji oraz wyrzucenia wieży. Gdyby gruziński czołg dysponował rozwiązaniem podobnym do pancerza ażurowego z pakietu PT-72U, skutki takiego trafienia nie byłyby tak tragiczne. Użyteczność tego rozwiązania jest tym większa, że wzrost masy czołu jest minimalny – zestaw opancerzenia waży jedynie 420 kg (170 kg dla wieży oraz 250 kg dla kadłuba).
Jednym z podstawowych zagrożeń konfliktów asymetrycznych są miny-pułapki. Inżynierowie z Łabęd oraz WAT zwiększyli poziom ochrony, jaki oferuje czołg również przeciw temu zagrożeniu. Kierowca wozu otrzyma w tym celu siedzisko podwieszone do stropu wozu, zaś przednia część kadłuba otrzyma skonstruowany z kompozytów Energochłonny Panel Denny.
Kolejnym widocznym elementem jest zastąpienie obsługiwanego manualnie przez dowódcę wkm plot kalibru 12,7 mm zdalnie sterowanym modułem uzbrojenia ZSMU-127 Kobuz produkcji ZM Tarnów. Moduł jest całkowicie autonomiczny od SKO czołgu i ma własny zestaw przyrządów obserwacyjno-celowniczych. Zakres ostrzału w azymucie wynosi 360o, zaś w elewacji od -5o do +55o (przypomnieć należy, że analogiczny parametr dla uzbrojenia głównego czołgu T-72 to zaledwie -5,5o do +14o). Zastosowanie modułu zwiększa możliwości rażenia celów przez czołg, co może mieć krytyczne znaczenie podczas działań w mieście. |
Cytat: |
Uzupełnieniem zsmu jest system obserwacji dookólnej ODR-HV ODF Optronics. System obejmuje zestaw 8 telewizyjnych kamer dziennych zapewniających pokrycie pełnych 360o (system obsługuje maksymalnie do 24 kamer) oraz obrotową głowicę ODR PTZ z kamerą termowizyjną, jednostkę centralną oraz dotykowy panel sterowania. Obrotowa głowica dysponuje zakresem ruchu 360o w azymucie oraz -10o do +70o w elewacji oraz posiada możliwość zastosowania aż 26-krotnego zoomu optycznego. Podczas postoju system może wykrywać ruch oraz opcjonalnie automatycznie kierować zsmu w kierunku potencjalnego zagrożenia. Urządzenie ODR PTZ zamontowane zostało w przedniej części czołgu pomiędzy włazami dowódcy i działonowego, natomiast kamery telewizyjne systemu ODR-HV na czujnikach systemu OBRA-3, na wieży czołgu (3 kamery po lewej stronie wieży, 2 po prawej oraz 3 z tyłu, na koszu).
Uzupełnieniem wymienionych systemów jest element niezwiązany może ściśle z działaniami asymetrycznymi, jednak znacznie zwiększający wygodę obsługi oraz ekonomikę wozu element, czyli pomocniczy agregat prądotwórczy (APU). APU był już stosowany w czołgach PT-91M przeznaczonych dla Malezji. Jednostka o mocy 17 kW powstała przy współpracy z ESW-Jenoptik GmbH na bazie silnika wysokoprężnego Perkinsa. Oprócz zasilania instalacji pokładowych wozu podczas postoju agregat zasilać może również układ klimatyzacji (w odróżnieniu od czołgów dla Malezji układ sprężarki klimatyzacji zmieniony został z mechanicznego na elektryczny, dzięki czemu możliwe jest zasilanie klimatyzacji z dowolnego źródła, nie tylko z agregatu). Co ciekawe, instalacja układu klimatyzacji wymusiła zmniejszenie jednostki ognia drugiego rzutu zaledwie o jeden pocisk wraz z ładunkiem miotającym. Z pewnością nie powinno to być dużym problemem, tym bardziej, że doświadczenia w konfliktów w Czeczenii oraz Gruzji wskazują, iż podczas działań w mieście jednostka ognia powinna zostać ogrania jedynie do amunicji pierwszego rzutu znajdującej się w automacie ładującym. |
http://www.altair.com.pl/nsp-spec-281
|
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2011 21:37 |
|
|
Kilka zdjęć:
Więcej tutaj:
https://picasaweb.google.com/112244613512086573497/InternationalDefenceIndustryExhibitionMSPO2011KielcePOLAND?authuser=0&authkey=Gv1sRgCJSUqqydnIy_SA&feat=directlink |
|
|
|
|
macsoc Emerytowany Ojciec Dyrektor
Dołączył: 04 Mar 2003
Posty: 3643
|
Wysłany: Czw 08 Wrz, 2011 21:41 |
|
|
z myślą o kim był projektowany ten wariant? |
_________________
Nie wiem, czy wiecie, mam Najwspanialszą Żonę na Świecie! |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Sob 10 Wrz, 2011 13:12 |
|
|
To inicjatywa własna ZMBŁ.
Generalnie pomysł polega na tym, by relatywnie niewielkim kosztem zwiększyć możliwości czołgów rodziny T-72 - głównie obronne i świadomości sytuacyjnej załogi.
Z myślą o kim? A choćby o PKW, może nawet nie tyle obecnych, co raczej in spe. Oczywiście mile widziani także klienci z całego świata
Jest to po prostu kolejna oferta dodatkowego pakietu modernizacyjnego dla różnych odmian T-72.
Na marginesie, prezentowany czołg powinien posiadać sygnaturę PT-91U. |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Sob 24 Wrz, 2011 22:49 |
|
|
Cytat: |
WZMot z Poznania i Rheinmetall wygrały przetarg na przeglądy i naprawy 30 Leopardów z 10BKPanc. Trwają już prace serwisowe w Żaganiu.
Przetarg na serwisowanie 30 Leopardów 2A4 z 10BKPanc. został rozstrzygnięty na początku czerwca. O kontrakt rywalizowały dwa konsorcja: WZMot z Poznania i Rheinmetall oraz ZM Bumar-Łabędy i KMW. MON wybrało ten pierwszy zespół. Z niewiadomych przyczyn resort nie podał wartości kontraktu, który obowiązuje do końca roku. Nieoficjalnie wiadomo, że chodzi o równowartość kilku milionów Euro.
W związku z wygraniem przetargu Wojskowe Zakłady Motoryzacyjne i Rheinmetall Landsysteme GmbH podpisały 16 lipca 2011 porozumienie dotyczące współpracy w dziedzinie obsługi i remontów czołgów Leopard. Mieszany zespół techniczny prowadzi już obsługę pierwszych wozów na terenie bazy remontowej w Żaganiu. Obaj partnerzy nie zamierzają ograniczać swej współpracy do serwisowania czołgów Leopard 2. Dyskutowane są kolejne wspólne projekty, dotyczące m.in. oferowania na rynku polskim nowych produktów. |
http://www.altair.com.pl/start-6580
|
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Pon 26 Wrz, 2011 10:48 |
|
|
Cytat: |
Szef Szefostwa Służby Czołgowo-Samochodowej Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych wytypował pod koniec 2010 roku dziewięć czołgów PT-91 do remontu konserwacyjnego, a komisja 9 Rejonowych Warsztatów Technicznych w Oleśnicy przeprowadziła negocjacje z przedstawicielami Zakładów Mechanicznych „Bumar-Łabędy” SA. Strony uzgodniły warunki umowy oraz jednostkową cenę za remont i naprawę czołgu: 2 611 111,1 złotych brutto. Cena całkowita remontu konserwacyjnego i naprawy wszystkich dziewięciu czołgów wyniosła więc 23,5 miliona złotych.
(…) Kontrakt został zawarty 31 marca 2011 roku. |
Polska Zbrojna
|
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Sob 15 Paź, 2011 22:10 |
|
|
Weźmy dla przykładu kurs euro z 2011-10-14 - 4,2925
Za: http://www.nbp.pl/kursy/kursya.html
Czyli te 30 Leopardów serwisuje się za „kilka milionów euro” – weźmy ilość max. – kilka, czyli 10 (11 to już kilkanaście).
Czyli 10 milionów euro to 42 925 000,00 PLN. Zatem na 1 Leo przypada max. 1 430 833,34 PLN.
Dla PT-91 jednostkowa kwota serwisu to 2 611 111,10 PLN…
Podobno liczby nie kłamią |
|
|
|
|
REMOV członek zarządu koła
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 374
|
Wysłany: Pon 17 Paź, 2011 18:54 |
|
|
Czym innym jest serwis, a czym innym: "remont konserwacyjny i naprawy". Jeżeli nie znasz dokładnego zakresu działań w jednym i drugim przypadku, to wybacz, ale porównanie jest absurdalne. |
_________________
"(...) narzekanie może także pozwolić pokazać się w lepszym świetle. Ktoś, kto narzeka, sprawia wrażenie krytycznego i znającego się na rzeczy (...) narzekanie może budować więź między rozmówcami (...)" |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Wto 18 Paź, 2011 21:07 |
|
|
Staraj się nie szukać zawsze dziury w całym, tylko dokładniej przeczytaj powyższe notatki
W pierwszym przypadku chodzi o „przetarg na przeglądy i naprawy”, w drugim „remont i naprawę czołgu”.
I raczej prace prowadzone przy Leopardach nie są jakoś specjalnie różne, od tych które wynikają z definicji „remontu konserwacyjnego”. |
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Pon 12 Gru, 2011 20:38 |
|
|
Kolejne remonty:
Cytat: |
145 mln PLN na remont konserwacyjny czołgów
Taką kwotę przeznaczono na remont konserwacyjny czołgów T-72M1 (39 mln PLN) i PT-91 (ponad 106 mln PLN) poprzez jednostkę w Wałczu. Warunki podane do publicznej informacji mówiły o 20 czołgach T-72M1 i 40 czołgach PT-91. |
A dalej jest jeszcze ciekawiej:
Cytat: |
Z postępowania podzielonego na dwa zadania (T-72 i Twardy) udało się znaleźć kontrahenta tylko na to pierwsze. Remont T-72M1 przeprowadzą do 2013 roku WZM nr 5 w Poznaniu. Były w sumie trzy oferty, dwie odpadły z powodów proceduralnych (brak podpisu osoby upowaznionej!, w drugiej nie spełniono warunków postępowania). Kwota jaką wynegocjowano z WZM została obniżona do prawie 32 mln PLN. |
Całość: http://dziennikzbrojny.pl...wacyjny-czolgow
|
|
|
|
|
Filistyn sekretarz zarządu organizacji powiatowej
Dołączył: 03 Paź 2003
Posty: 1510
|
Wysłany: Pią 16 Gru, 2011 22:00 |
|
|
Jeszcze trochę informacji na ten temat, tym razem po rosyjsku:
http://www.army-guide.com...ticle_2059.html
Cytat: |
Сделку на 32200000 злотых по капитальному ремонту 20 танков T-72M1 недавно была заключена с заводом Wojskowe Zaklady Motoryzacyjne (WZM). Из них 10 единиц должны быть модернизированы до 30 ноября 2012 года, а следующие еще 10 - до 29 ноября 2013 года.
Между тем Министерство обороны решило повторить тендер на 106 400 000 злотых на обновление 40 танков PT-91 после того, как ставка крупнейшего оборонного производителя Польши, группы Bumar, была отклонена. Согласно плану, около 20 единиц PT-91 должны быть обновлены до 30 ноября 2012года, а остальные 20 - до 29 ноября 2013 года. |
Tłumaczenie (translator): http://translate.google.p...%26prmd%3Dimvns
|
|
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|