 |
IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże
|
Kolejna katastrofa polskiego miga 29.... |
Autor |
Wiadomość |
Black^Widow  Oberfeld-Hebel

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4660
Skąd: DC (District Cracovia)
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018 11:37 Kolejna katastrofa polskiego miga 29.... |
|
|
Cóż wygląda na to że tym razem jesteśmy szybsi niż lotnictwo.net ...
(choć naturalnie okoliczności wcale nie nadają się do radości z tego powodu
- bowiem zginął jeden z doświadczonych pilotów )
Dziś w godzinach nocnych - ok 2:00 - rozbił się jeden z samolotów mig 29 z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku
Oddaję głos mediom lokalnym które wcześnie rano doniosły o tym wydarzeniu podając kilka bliższych szczegółów :
Cytat: |
Tragiczna wiadomość z dzisiejszej nocy. Rządowe Centrum Bezpieczeństwa poinformowało, że w okolicy Pasłęka rozbił się MiG 29 z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego, a pilot nie przeżył.
[...]
Oprócz Państwowej Komisji Badania Wypadków Lotniczych sprawą katastrofy lotniczej zajmują się prokuratorzy pod nadzorem Prokuratury Krajowej w Warszawie.
Jak informuje prok. Ewa Bialik, rzeczniczka prasowa PK, miejsce zdarzenia od razu zostało zabezpieczone przez funkcjonariuszy z Oddziału Żandarmerii Wojskowej w Elblągu.
- Obecnie trwają tam czynności określone w art. 308 kodeksu postępowania karnego. Prokuratorzy osobiście zabezpieczają wszystkie ślady i dowody w celu dokładnego i wszechstronnego wyjaśnienia okoliczności zdarzenia, między innymi przeprowadzane są oględziny - informuje rzeczniczka Prokuratury Krajowej w Warszawie.
Czynności prowadzone są przez dwóch prokuratorów z Działu do Spraw Wojskowych Prokuratury Rejonowej Olsztyn Południe. Ma do nich dołączyć również trzech prokuratorów wojskowych z Prokuratury Okręgowej w Warszawie.
Wcześniej pisaliśmy...
"Katastrofa samolotu 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego w Malborku w okolicach Pasłęka. Pilot nie żyje. Samolot MiG 29. To smutna wiadomość dla nas wszystkich" - taką informację dostali około godz. 6.30 w piątek mieszkańcy powiatu malborskiego korzystający z aplikacji alarmowej "Blisko" wprowadzonej przez starostwo.
Wcześniej taki smutny komunikat przekazało Rządowe Centrum Bezpieczeństwa. Do katastrofy doszło około godz. 2 w nocy z czwartku na piątek w miejscowości Sakówko. MiG-29 uderzył w pole i się zapalił. Pilot wcześniej się katapultował i spadł około 200 metrów od samolotu. Jak podało RCB, niestety nie przeżył.
Na stronach Ministerstwa Obrony Narodowej i Dowództwa Generalnego Rodzaju Sił Zbrojnych pojawił się komunikat o takiej samej treści. Wynika z niego, że do tragedii doszło dokładnie o godz. 1.57 podczas lotów nocnych.
"Wrak samolotu odnaleziono ok. pół kilometra od zabudowań. Po 2.30 lekarz pogotowia potwierdził zgon pilota" - informuje MON.
Pierwsi na miejsce dotarli strażacy, obecnie teren zabezpiecza Żandarmeria Wojskowa. Przyczyny tragedii będzie wyjaśniała Państwowa Komisja Badania Wypadków Lotniczych.
Pilot 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego, który zginął pod Pasłękiem, od początku swojej służby w Siłach Powietrznych wylatał ponad 850 godzin, w tym ponad 600 godzin na MiG-u 29 podczas dyżurów bojowych. MON podaje, że wielokrotnie brał udział w krajowych i międzynarodowych ćwiczeniach.
Rodzina zmarłego została powiadomiona o wypadku. Została objęta opieką psychologiczną.
Kondolencje bliskim pilota złożył na Twitterze minister obrony narodowej Mariusz Błaszczak:
W nocy rozbił się samolot z 22 Bazy Lotnictwa Taktycznego. Zginął pilot. Wyrazy współczucia dla bliskich zmarłego. Rodzina żołnierza została objęta wsparciem ze strony państwa. Komisja Badania Wypadków Lotniczych Lotnictwa Państwowego już bada okoliczności tragicznego wypadku.
Krótko po godz. 9 odbyła się w Warszawie konferencja prasowa z udziałem szefa resortu.
- Życie stracił doświadczony pilot, żołnierz Wojska Polskiego. Jesteśmy myślami z rodziną, bliskimi. Państwo polskie objęło opieką najbliższych tragicznego zmarłego pilota - powtórzył minister Błaszczak.
Mariusz Błaszczak poinformował, że okoliczności tragedii bada komisja ekspertów ds. wypadków lotniczych, a "do czasu wyjaśnienia przyczyn katastrofy wstrzymane zostały loty przy użyciu tych statków powietrznych". To standardowa procedura.
|
źródło/więcej na: http://malbork.naszemiast...rt,t,id,tm.html
|
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem |
|
 |
|
 |
Black^Widow  Oberfeld-Hebel

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4660
Skąd: DC (District Cracovia)
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018 12:38 |
|
|
UPD: na forum lotnictwo.net jednak jest (i było - tylko w złych miejscach szukałem a szukajka nie pomogła )
http://lotnictwo.net.pl/3...f_mig_29_a.html
Cytat: |
Sądząc z układu plan na stateczniku, nb. 4103.
|
Cytat: |
Film z drona pokazuje:
- żadnych śladów na ziemi upadku MIGa poza śladami ekip gaśniczych czy ratunkowych i raczej mała prędkość uderzenie i płasko
- raczej brak wybuchu paliwa a pokrycie piana "pro forma" jak zawsze.
- namiocik raczej nie skrywa pilota ze spadochronem co rodzi poważne pytanie dotyczace o poprawne działanie K-36, jeżeli na 2 wypadki dwa razy zawodzi fotel to uziemnienie wszystkich K-36 powinno być od zaraz
Przypominam jak wyglada strzelanie z poziomu 0m AGL https://www.youtube.com/watch?v=oh3c3U5ajWE
14 godzin temu na FB bazy w Malborku jest 4103 z tytułem zdjęć "Ktoś nie śpi, aby spać mógł ktoś" Zapewne ćwiczenia z poprzedniej nocy
|
|
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem |
|
 |
|
 |
Black^Widow  Oberfeld-Hebel

Pomógł: 3 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 4660
Skąd: DC (District Cracovia)
|
Wysłany: Pią 06 Lip, 2018 16:57 |
|
|
Aktualizacja:
Cytat: |
Nie ma czego ustalać, to gdybanie. Ale miejsce - proszę: 54.048, 19.634
M.
|
Oraz, jeden z "przyokazyjnych " wątków (dot śledztwa KBWLu z katastrofy Irydy w styczniu 1996 r ):
Cytat: |
jeśli podejrzewają że fotele są nie sprawne, to tym bardziej zawieszą loty na samolotach.....jeśli wracasz do Irydy, Moje Ĺźycie i samolot: Tragedia samolotu Iryda oczami konstruktora
|
|
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem |
|
 |
|
 |
T. Beczkowóz

Dołączył: 11 Mar 2003
Posty: 2144
|
Wysłany: Sob 07 Lip, 2018 13:21 |
|
|
W sumie ciekawsza od wyjaśnienia wydaje się odpowiedź na prozaiczne pytanie: co dalej? PSP należą się wyrazy uznania za 28 lat eksploatacji tego typu, który nie przeszedł czegoś na kształt MLU, bez strat. Jednak to musiało kiedyś się urwać i można zasadnie mniemać, że dalej będzie już tylko gorzej. Nasuwają się trzy możliwe odpowiedzi. Pierwsza — nic z tym nie robić, nie ma pieniędzy. Strata MiGa szczególnie nie boli, szkoda tylko pilotów, a póki co ginie zaledwie co drugi. Zdaje się, że w zapasie magazynowym są maszyny, które można ponosząc pewne koszty reaktywować i uzupełniać jeszcze przez ładnych kilka lat stan dwu eskadr nawet przy dwu-trzech twardych przyziemieniach rocznie, można też próbować sięgać za granicę. Druga — poważnie ruszyć z procedurą pozyskiwania maszyn nowej generacji, konkretnie F-35, który póki co nie ma konkurencji. Zapewne konieczny byłby znów strategiczny program państwowy, wychodzący poza budżet MON. Trzecia — nerwowy ruch w postaci szybkiego zakupu F-16V, który zamknąłby na 15 lat temat F-35, ale przy założeniu, że Indianie słusznie wybrzydzają na Su-57, zostawiłby nas tylko w sytuacji tylko średniej, niedeklasującej przewagi technicznej potencjalnego przeciwnika. Wariant b) — wytrzaśnięcie skądś maszyn przejściowych, tj. 16C/D wczesnych Blocków — robi się coraz mniej sensowny. To była dobra opcja za Klicha. Przed wariantem c), czyli wejściem w coś w rodzaju M-346FA niech nas ręka Boska broni. |
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=-nY9j8Rxcrg |
|
 |
|
 |
|
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
|
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku
|
Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
|