IVRP.pl Strona Główna IVRP.pl
polityka - militaria - kultura - podróże

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum  DownloadDownload

Poprzedni temat «» Następny temat
Szkoły
Autor Wiadomość
Trapp 
sekretarz władz wojewódzkich


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 3906
Skąd: mazowsze
  Wysłany: Sob 09 Sty, 2016 10:29   Szkoły

Cytat:
Obowiązkowy sprawdzian dla uczniów szóstych klas szkoły podstawowej zostanie zlikwidowany w 2017 r.

http://wpolityce.pl/polit...dowany-w-2017-r

Jeśli nie będzie żadnego sprawdzianu wiedzy uczniów szkoły podstawowej, to skończy sie tym że uczniowie niektórych szkół będą mieli trudności w dostaniu sie do lepszych klas zawodówk,i bo liceum i technikum nie będzie nawet w zasięgu marzeń ( raczej trudno nadrobic zaniedbania z pierwszych lat nauki ). Obecnie dzięki egzaminom jest jakaś mozliwość weryfikacji pracy nauczycieli,bo w propagowane brednie o wysokich kwalifikacjach wszystkich nauczycieli to chyba mało kto wierzy ( nawet z ZNP).
Będzie jak kiedyś że z niektórych szkół dzieci będą pozbawione szans na dalszą edukację, jeśli w ten sposob maja wygladac reformy Pis-u to ja dziękuje.
Poziom edukacji w większości jest żenujący, a te zmiany w zasadzie są tylko w interesie beznadziejnych nauczycieli.
_________________
„Ci dopiero daliby w nam w dupę” powiedział Paweł Jasienica do Kisiela w 1969 roku, o Modzelewskim i Kuroniu ps. słowa te padły po wysłuchaniu transmisji radiowej ich przemówień przed sądem
 
     
ptak 
przewodniczący zarządu o. p.


Wiek: 64
Dołączył: 31 Gru 2005
Posty: 1994
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016 13:40   

Pokolenia po prostu kończyły szkołę podstawową. Egzaminy zdawało się do zawodówek, liceów, czy innych techników. Dziś, w odróżnieniu od aktualnie kończących uczelnie magistrów, stare, zacofane zgredy recytują tabliczkę mnożenia, nadal sięgają po książkę i nie bredzą, jak to się zdarza świeżym absolwentom socjologii, że stolicą Bogoty jest Kolumbia.
Warto skorzystać ze sprawdzonych wzorów.
 
     
smokeustachy 
członek władz wojewódzkich


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 2915
Skąd: Oxenfurt
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016 13:56   

Sprawdzian ten był bez sensu z uwagi na nędze metodologiczna
_________________

 
 
     
Trapp 
sekretarz władz wojewódzkich


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 3906
Skąd: mazowsze
Wysłany: Sob 09 Sty, 2016 22:38   

smokeustachy napisał/a:
Sprawdzian ten był bez sensu z uwagi na nędze metodologiczna



Tylko w jaki sposób zbadać pracę nauczycieli ?
_________________
„Ci dopiero daliby w nam w dupę” powiedział Paweł Jasienica do Kisiela w 1969 roku, o Modzelewskim i Kuroniu ps. słowa te padły po wysłuchaniu transmisji radiowej ich przemówień przed sądem
 
     
Zbigniew 
członek władz krajowych


Pomógł: 6 razy
Wiek: 50
Dołączył: 25 Paź 2007
Posty: 6955
Skąd: Kujawy
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016 00:24   

Trapp napisał/a:
smokeustachy napisał/a:
Sprawdzian ten był bez sensu z uwagi na nędze metodologiczna



Tylko w jaki sposób zbadać pracę nauczycieli ?


Jak to jak? Zawsze było! Było tzw "badanie wyników nauczania", tuż przed zakończeniem roku szkolnego ocena jaką dostawał uczeń lądowała w dzienniku jako ważna, a zbiorcza ocena klasy była oceną nauczyciela.

Pamiętam, że były to piekielnie trudne testy. Jakoś to tak było robione, że co roku inna klasa miała dany przedmiot, tak, że co roku nie było testów np z 5-6 przedmiotów, ale co najwyżej dwóch a za rok z innych. W tym samym czasie inne klasy miały inne przedmioty.

W każdym razie badanie wyników nauczania niekorzystne dla nauczyciela tzn takie że uczniowie z jednego konkretnego przedmiotu odstawali od jakiejś tam średniej było równoznaczne z ciężkim żywotem takiego a w praktyce utratą pracy i skierowaniem do jakiejś biblioteki, czy świetlicy.

Nie mogła zaistnieć sytuacja taka jak to teraz bywa, że nauczyciel przez 10 kolejnych lat ma "samych głąbów" np z chemii. Po trzech latach bowiem już uczył by co najwyżej PO* albo w-f.

*PO = przysposobienie obronne.
 
     
smokeustachy 
członek władz wojewódzkich


Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Mar 2007
Posty: 2915
Skąd: Oxenfurt
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016 13:45   

Problem z testami jest taki, że można sprawdzić nimi tylko to, co się da sprawdzić testem. W efekcie nie uczyli tego, czego się testem nie da sprawdzić.
_________________

 
 
     
Trapp 
sekretarz władz wojewódzkich


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 3906
Skąd: mazowsze
Wysłany: Nie 10 Sty, 2016 22:35   

Zbigniew napisał/a:
[.
Czuje jakbym żył w innym kraju, nie słyszałem by jakikolwiek nauczyciel został zwolniony przed śmiercią i dopiero publiczna publikacja wyników egzaminow szkół i gimnazjów ( może w niedoskonały sposób ) dała jakieś porównanie. Znam przypadek że ludzie w jednej gminie wymusili zmianę.
_________________
„Ci dopiero daliby w nam w dupę” powiedział Paweł Jasienica do Kisiela w 1969 roku, o Modzelewskim i Kuroniu ps. słowa te padły po wysłuchaniu transmisji radiowej ich przemówień przed sądem
 
     
Black^Widow 
Oberfeldfebel


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 28 Wrz 2006
Posty: 3182
Skąd: DC (District Cracovia)
Wysłany: Pon 18 Sty, 2016 21:22   

smokeustachy napisał/a:
Problem z testami jest taki, że można sprawdzić nimi tylko to, co się da sprawdzić testem. W efekcie nie uczyli tego, czego się testem nie da sprawdzić.
Dokładnie , a poza tym każdy test to w pierwszej kolejności sprawdzian dla tych co go układali (jak ograniczone mieli horyzonty a i zasoby wiedzy) a dopiero potem dla zdających. Kilkadziesiąt zdanych (oraz układanych) testów nawet w tak wąskiej i precyzyjnej dziedzinie jak informatyka mnie o tym przekonało... Owszem jest możliwym ułożyć dobry, niebanalny test, ale na prawdę trzeba się na temacie znać i do pracy mocno przyłożyć.
_________________
po apelu policji skruszeni hakerzy odesłali skradzioną bazę mailem
 
     
Konserwa 
baron wojewódzki


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 4453
Skąd: z Ciemnogrodu
Wysłany: Pią 29 Sty, 2016 10:43   

TEST jako sprawdzian jest nieporozumieniem. Nawet największy głupek przy odrobinie szczęścia może trafić z odpowiedziami. Poza tym nie widzę żadnego sensu, bo do gimnazjum muszą przyjąć każdego ucznia po podstawówce. Owszem, przy wyborze innej szkoły (spoza rejonu) decyduje ocena, ale umówmy się: program jest taki sam, to nie szkoła średnia.
Poza tym, w tak krótkim okresie dzieciaki mają dużo stresu związanego ze zmianą otoczenia i "mieszaniem" klas: 1-3, 3-6, 3-lata gimnazjum, 3-4 lata liceum/technikum. Ciągłe zmiany chyba nie są za dobre dla burzliwego wieku nastolatków?
Jestem za zniesieniem gimnazjów, choć wiem że to naprawdę spore wyzwanie.
_________________
KAtYŃ 1940-2010 ku ICH pamięci..."
"Pojechali oddać hołd Ofiarom, a złożyli Ofiarę w hołdzie..."
Prezydent Duda - drugi prezydent nie umoczony w PRL czy WSI. Nadzieja jest blisko.
 
     
Trapp 
sekretarz władz wojewódzkich


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 3906
Skąd: mazowsze
Wysłany: Nie 07 Lut, 2016 22:26   

Nie wiem w ogole czy ma sens tu dyskusja bo jakos dotychczas nie doczekałem sie ustosunkowania do swych obaw.
Mam porównanie u siebie w szkole z sytuacja sprzed 30 lat, warunki lokalowe bez porównanie, wtedy WF na korytarzu, brak bieżącej wody, za potrzebą na dwór, piece kaflowe w klasach w zimę siedziało się w kurtkach.
Kadry teraz 2 razy tyle, a dzieci trzy razy mniej.
Dziecko w zerówce po całym roku nauki angielskiego wiecej nauczyło sie w domu oglądając kilka razy bajki po angielsku.
Bez gimnazjum może byc tak samo jak kiedyś że nikt się nie dostał do liceum czy technikum i ja jakoś nie widzę nadziei na to by było lepiej, a PiS jest tak samo oderwany od realiów jak i PO i jakoś nie przemawia do mnie to że to sa nasze sk...y.
_________________
„Ci dopiero daliby w nam w dupę” powiedział Paweł Jasienica do Kisiela w 1969 roku, o Modzelewskim i Kuroniu ps. słowa te padły po wysłuchaniu transmisji radiowej ich przemówień przed sądem
 
     
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 4804
Wysłany: Pon 08 Lut, 2016 12:41   

Kluczowym elementem naprawy edukacji jest przywrócenie liceów ogólnokształcących (w trybie czteroletnim) reszta to pochodne.
W tym sensie czy zostanie odtworzona ośmioletnia podstawówka czy układ 3x4 (podstawówka, gimnazjum, liceum) jest rzeczą wtórną.
Oczywiście taka reforma powinna być solidnie przygotowana, a nie realizowana od czapy.

Nie podejrzewam jednak, że tą kwestie decydenci PiS-u mają przemyślaną na serio. Trzeba było się przygotowywać przed wyborami, teraz przychodzi czynić przygotowania w trakcie walk i pod ogniem przeciwnika.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
     
Trapp 
sekretarz władz wojewódzkich


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 3906
Skąd: mazowsze
Wysłany: Pią 12 Lut, 2016 13:05   

Zgred napisał/a:
Kluczowym elementem naprawy edukacji jest przywrócenie liceów ogólnokształcących (w trybie czteroletnim) reszta to pochodne.
a.

ja uwazam że kluczowym problemem jest weryfikacja nauczycieli, bo niestety z niektorych szkoł dzieci nie beda nawet miały szansy dostepu do lepszych szkół bez względu na własne zdolnosci - i nikt mnie nie przekona ze jest inaczej - a reszta to są szczegóły.
_________________
„Ci dopiero daliby w nam w dupę” powiedział Paweł Jasienica do Kisiela w 1969 roku, o Modzelewskim i Kuroniu ps. słowa te padły po wysłuchaniu transmisji radiowej ich przemówień przed sądem
 
     
Trapp 
sekretarz władz wojewódzkich


Dołączył: 11 Mar 2006
Posty: 3906
Skąd: mazowsze
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2016 22:35   

Właśnie usłyszałem że nie bedzie sprawdzianów sześcioklasistów, bo .... nie moze byc tak ze są tworzone jakies rankingi szkół zgodnie stwierdziły obecna i była minister.
W sumie racja, my jesteźwa nadludzie, a jak ktoś jest w gnoju to nie moze być konkurencja dla naszego pomiotu co dobre stolki mają juz z tytułu urodzenia. Cóż różnica miedzy PiS, a PO jest w sumie żadna ( kiedyś już napisałem ze w sumie to czesto ta sama kupa gnoju tylko z innej strony). PiS owszem wprowadził dobrowolność pójścia od 6 lat do szkoły tylko to co dzieci miały się uczyć w 1 klasie maja umieć w zerówce, więc różnica jest tylko w nazwie ( przypomnę że PiS nie tak dawno był za 6 latkami w 1 klasie tylko zrobił się przeciw bo PO była za).

Mogę tylko dopisać ze w miejscowych szkołach tak samo jak w urzędach nie słyszałem jeszcze żeby kiedykolwiek było jakieś ogłoszenie o pracy, a jeśli było to sprofilowane pod konkretna osobę. Niestety w wiekszosci wyglada to tak jak w "posiedzeniu rządu" Górskiego z PSL i PSL wcale nie ma monopolu w tej dziedzinie.
_________________
„Ci dopiero daliby w nam w dupę” powiedział Paweł Jasienica do Kisiela w 1969 roku, o Modzelewskim i Kuroniu ps. słowa te padły po wysłuchaniu transmisji radiowej ich przemówień przed sądem
 
     
dziad
sekretarz władz wojewódzkich


Pomógł: 2 razy
Dołączył: 06 Sty 2006
Posty: 3566
Wysłany: Śro 06 Kwi, 2016 14:46   

Trapp napisał/a:
tylko to co dzieci miały się uczyć w 1 klasie maja umieć w zerówce,[...]

Mogę tylko dopisać ze w miejscowych szkołach tak samo jak w urzędach nie słyszałem jeszcze żeby kiedykolwiek było jakieś ogłoszenie o pracy, a jeśli było to sprofilowane pod konkretna osobę. Niestety w wiekszosci wyglada to tak jak w "posiedzeniu rządu" Górskiego z PSL i PSL wcale nie ma monopolu w tej dziedzinie.

Przecież gimnazja mają być zlikwidowane i ma być powrót do dawnego systemu 8(9 z zerówką)+ 4-5 lub 3(zawodówki). Podstawa programowa też idzie ponoć do korekty.
Po groma te idiotyczne testy. To dopiero wylęgarnia debilizmu. Wszystkie testy zlikwidować. Przywrócić egzaminy wstępne.
W sumie wielkie oczy miałem jak czytałem te pretensje.

Kto wymyślił tworzenie rankingów na bazie testów? Argumentacja może zła, ale działanie słuszne. Jeszcze raz powtórzę. Precz z testami!
 
     
Zgred
Szeregowy rezerwy

Pomógł: 1 raz
Dołączył: 31 Gru 2002
Posty: 4804
Wysłany: Czw 07 Kwi, 2016 08:20   

Bezsens przymusu szkolnego dla 6 latków nie wynika z tego, że 6 latki nie powinny się uczyć. Powinny i uczyły się przed tym nim Platforma zdemolowała nauczanie początkowe.
System nauczania przedszkolnego działał zdumiewająco dobrze.
Platforma, zamiast zwiększyć dostępność edukacji przedszkolnej, ten system zniszczyła i próbowała odtworzyć (za grube setki milionów złotych) w szkołach co po prostu nie miało prawa się udać i się nie udało.
Teraz tą edukację przedszkolną trzeba odbudować ze zgliszcz co wcale łatwe nie jest. Pytanie czy i na ile się uda jest oczywiście otwarte.

Egzaminy sześcioklasisty to problem zdecydowanie bardziej złożony niż robić/nie robić inaczej zdrada, hańba etc. Optymalnym sposobem jego rozwiązania była by ośmioletnia podstawówka albo gimnazjum + podstawówka w układzie 4 + 4. Jednak po owych ośmiu latach jakiś egzamin jest chyba nie do uniknięcia.
_________________
Szeregowy rezerwy
 
     
Konserwa 
baron wojewódzki


Pomógł: 1 raz
Dołączył: 16 Maj 2007
Posty: 4453
Skąd: z Ciemnogrodu
Wysłany: Pią 08 Kwi, 2016 23:23   

Trapp napisał/a:
smokeustachy napisał/a:
Sprawdzian ten był bez sensu z uwagi na nędze metodologiczna



Tylko w jaki sposób zbadać pracę nauczycieli ?

ŚWIADECTWEM! Tylko i wyłącznie, idiotyczne "testy" sprawdziany dla 6-cioklasistów to pic na wodę i sztuczne pompowane problemy.
Ja dowiedziałem się od syna, że były jakieś kody kreskowe przyklejane na ławkę, a potem na te kartki....litości.
Tak samo jak "dobre gimnazja" - przecież poziom jest identyczny lub całkiem podobny z uwagi na taki sam program. Dopiero średnie szkoły mają odmienne programy nauczania i co za tym idzie poziomy.
Co do gimnazjum - jest twór niepotrzebnie wprowadzający chaos w wieku dojrzewania i generujący dodatkowe koszty. Jestem całkowicie przeciwny.
_________________
KAtYŃ 1940-2010 ku ICH pamięci..."
"Pojechali oddać hołd Ofiarom, a złożyli Ofiarę w hołdzie..."
Prezydent Duda - drugi prezydent nie umoczony w PRL czy WSI. Nadzieja jest blisko.
 
     
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Nie możesz ściągać załączników na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 13